ارائه راهکارهایی جهت تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی

یکی از کارهایی که انجام آن از ظرافت و حساسیت زیادی برخوردار است، تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی می باشد. در صورتی که صفحه تلویزیون را گرد و غبار و لک فرا گیرد، تمیز نمودن آن می تواند یکی از چالش هایی باشد که ما را نگران می کند، زیرا که امکان وارد آمدن صدمه به صفحه تلویزیون در اثر یک حرکت اشتباه وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به ارائه راهکارهایی به منظور تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی بپردازیم. از این رو تا پایان مطالب ما را همراهی نمایید.

با احتیاط عمل کردن، شرط اول جهت تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی

نخست بایستی به رعایت یکسری نکات جهت مراقبت و احتیاط در تمیز کردن صفحه بپردازید.

تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی
  • در ابتدا، حتماً اقدام به کشیدن دوشاخه تلویزیون از پریز برق، پیش از تمیز کردن آن نمایید. به منظور جلوگیری از آسیب دیدن تلویزیون، کمی صبر کنید تا دمای صفحه تلویزیون به حداقل میزان ممکن برسد. توصیه ما به شما این است که حدود 15 دقیقه صبر کنید.
  • با توجه به روند پردازش تلویزیون روی صفحه کریستال مایع، تا جای ممکن، از لمس نمودن صفحه خودداری نمایید.
  • لازم به ذکر است که به هیچ وجه به استفاده از مواد شوینده به صورت مستقیم روی صفحه تلویزیون سونی نپردازید. زیرا امکان ورود این مواد از زیر صفحه به داخل تلویزیون وجود داشته و می تواند سبب بروز خسارات جدی به آن گردد و احتیاج به تعمیر داشته باشد.
  • از بکارگیری موادی همچون تینر و حشره کش پرهیز نمایید. زیرا که این کار، به صفحه تلویزیون شما آسیب وارد می کند.

آشنایی با نحوه تمیز کردن LED و LCD سونی

حال پس از رعایت نکات فوق، شروع به تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی کنید. از پارچه خشک کاملاً نخی و یا تمیز کننده عینک استفاده کرده و به آرامی اقدام به پاک کردن صفحه تلویزیون از لکه های دست و گرد و خاک نمایید. در صورت مشاهده لکه های جوهر بر روی صفحه، با آغشته کردن پارچه به مایع پاک کننده تلویزیون، آن را تمیز نمایید. امکان استفاده از آب، در صورت در دسترس نبودن مایع پاک کننده وجود دارد. توجه داشته باشید که از ایجاد فشار بیش از حد بر روی صفحه پرهیز نمایید.

سعی کنید در طول سال تلویزیون خود را به صورت مرتب تمیز نمایید. زیرا گرد و غبار در طولانی مدت موجب خرابی و آسیب دیدن تلویزیون شما و همچنین خسارت های مالی می گردد.

روش های تمیز نمودن بدنه تلویزیون سونی

همانطور که تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی حائز اهمیت می باشد، بدنه آن هم باید به صورت منظم تمیز شود. جهت تمیز کردن بدنه تلویزیون سونی و پاک کردن گرد و غبار از روی آن، روش های زیر را به کار گیرید.

1- به آرامی یک پارچه خشک را در قسمت بالای تلویزیون بکشید.

2- در سمت چپ و راست تلویزیون هم درگاه های ورودی USB و HDMI وجود دارد که باید تمیز شوند.

3- جاهایی که برچسب دارد را نیز با پارچه خشک به خوبی پاک نمایید. مراقب باشید که ناخن شما هنگام تمیز کردن بر روی برچسب ها کشیده نشود.

4- ممکن است که گرد و خاک وارد دریچه های موجود در پشت تلویزیون شود و سبب داغ شدن تلویزیون گردد. برای این قسمت می توانید از جاروبرقی استفاده کنید و ماهی یک بار به تمیزی آن بپردازید.

5- پایین تلویزیون که بر روی یک پایه قرار دارد، یک فضای کمی می باشد که احتمالاً تمیز نمودن آن سخت است و حتی امکان دارد دست شما گیر کند. برای رفع این مشکل بهتر است از یک گردگیر دسته بلند استفاده نمایید.

تمیز کردن LED و LCD سونی

کنترل تلویزیون سونی را چگونه تمیز کنیم؟

از آنجایی که کنترل تلویزیون یکی از پرکاربرد ترین لوازم داخل خانه می باشد، بنابراین خیلی زود کثیف می شود. لذا برای تمیز کردن آن باید اسپری تمیز کننده را به پارچه ای آغشته نمایید و آن را کمی نمدار کنید و بر روی کنترل و پشت آن و قسمت هایی که لکه و گرد و غبار وجود دارد، بکشید تا تمیز شود. در آخر کنترل سونی را با یک پارچه، خشک می کنیم. از گوش پاک کن نیز می ‌توان برای قسمت هایی که به آسانی پاک نمی شود، بهره گرفت. به طور کلی تمیز کردن صفحه تلویزیون سونی باید با دقت بیشتر و با توجه به مواردی که گفته شد، صورت پذیرد تا باعث آسیب دیدن تلویزیون نشود.

در صورت نیاز به تعمیرات تلویزیون سونی در تهران میتوانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *